Nyårskrönika .

jaha då var jag klar med min nyårskrönika som vi ska skriva i svenskan och ska vara inlämnad imorgon, tänkte om ni ville ta en titt på den så kommer den här:

 

2009 förväntningarnas år

Då var de dags igen. Vi lämnar ännu ett år bakom oss och blickar framåt på det nya. Förväntningarna är höga och vi är nog alla lite små nyfikna på vad som kommer att hända. Jag har uppfattat år 2008 som ett mellan år där allt har rullat på i sin vanliga takt med allt vad det innebär. Därmed tror jag att 2009 kommer bli ett förändringarnas år.


Början av det gångna året var en stor tragedi för min del. Vintersäsongen i fotboll hade rullat på bra och jag kände mig starkare än någonsin, därefter fick jag en skada och blev skadad i tre månader. Det var ingen bra start på året och botten var nådd. Därför har jag bestämt mig för att ändra på mig och göra en bättre start detta år, därmed ett skadefritt år. Träningsåret kommer att bestå till största del av alternativ träning i form av löpning på löpband och cykel istället för löpning på asfalt tillsammans med resten av gänget.


När det gäller nyårslöften så är inte det min starka sida. Därför har jag bestämt mig för att försöka ändra på den trenden och ha en del sådana i år. En av dessa är att försöka att inte spendera så mycket pengar på shopping i alla former, framför allt kläder. Detta på grund av att nästan all min ekonomi har gått åt till kläder och det är till stor del kläder som jag bara använder enstaka gånger. Ett annat löfte är att försöka med att inte äta allt för mycket sötsaker och börja äta nyttig mat med tanke på att jag tränar så mycket som jag gör. Sötsaker är något jag ätit alldeles för mycket av år 2008.


Som tur är var det inte bara negativa saker som har hänt under år 2008. Jag har träffat flera fantastiska kompisar och fått spendera mycket tid tillsammans med dem och på så vis kommit många riktigt nära. En av dessa är Josefine som direkt blev en trygghet för mig och har varit det hela året. Hon är en tjej som man alltid kan lita på och som alltid finns där för mig. Jag var också iväg på en resa till Halmstad under sommarlovet som blev riktigt lyckat tillsammans med några kompisar, detta hoppas jag även kommer hända år 2009. Sommarlovet under året som gått var riktigt bra, fotbollsmatcherna fungerade bra och jag hann både med att träffa kompisar och jobba. Däremot kommer det att bli betydligt tuffare i år för att pengarna verkligen behövs nu och jobb kommer behövas, detta kommer också att vara vårt sista sommarlov och en sådan sak vill man självklart ta vara på. Kommer bli svårt att överväga vilket man kommer välja och kommer nog bli en hel del resor fram och tillbaka. Personligen vill jag umgås så mycket som möjligt med kompisarna härifrån för man vet aldrig vad som händer efter gymnasiet, förmodligen splittras vi och går åt skilda håll.

Mina förväntningar inför år 2009 är att det börjar med en stenhård försäsong när de gäller fotbollen, att vi alla ska vara vältränade till max och att vi ska vinna serien i division 3. Därefter ska sommaren bli den bästa någonsin med mycket utflykter, konserter, fint väder, mycket vänner, matcher, en riktigt avslappnad sommar helt enkelt. Skolan därefter ska rulla på bra, jag ska verkligen sätta press på mig själv och betygen ska höjas. Jag kommer också sätta höj press på människor runt om kring mig och tillvaron. För mig är de viktigt att vara omringad av människor som gör mig glad, kan ge mig energi och får mig att må bra. Självklart hoppas även jag på att kunna ge dem exakt det samma.


Oavsett om år 2008 har varit ett förvånansvärt bra år i det stora hela känner jag att 2009 kommer bli något alldeles extra. Vad är det man brukar säga?

Nytt år och nya möjligheter, jag håller definitivt med. Det kommer bli året med stora möjligheter!



Kommentarer
Postat av: libbejashari

Jätte fin text :))

2009-01-16 @ 14:58:09
URL: http://libbejashari,blogg.se
Postat av: josse

Dålig uppdatering:P

2009-01-19 @ 20:44:59
URL: http://josefineryden.blogg.se/
Postat av: Linn

uppdatera!:*

2009-01-19 @ 21:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0