Ruuuligt .

En uteliggare kom fram till en man på gatan och bad om en slant till en bit mat. Mannen hade inga pengar på sig för tillfället men erbjöd sig att bjuda uteliggaren på en drink på puben.

" Tack, men jag dricker inte" sa uteliggaren

" En cigarett då, kan jag bjuda dig på en cigarett?" undrade mannen.

" Tack, men jag röker inte" sa uteliggaren.

" Jag vill gärna ge er något" sa mannen, " jag vet vilken häst som kommer att vinna på Solvalla i morgon och jag kan satsa en tjuga åt er på den!" försökte han ivrigt.

" Tack, men jag spelar inte" avböjde uteliggaren. " Det enda jag vill ha är några slantar till lite mat."

" Nej. Du följer med mig hem och äter middag. Jag vill visa min fru hur det går för någon som varken dricker, röker eller spelar på hästar." 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0