hemma igen, borås var toppen .

Jaa, stämmer! nu är man tillbaka igen. Det känns väl helt okej, lite tråkigt att man behövde lämna allt bakom sig, det var som om jag precis kom dit och sen bara ålte hem. Ska de vara så? Varför går tiden så himla fort? Det är väl något jag aldrig kommer kunna svara då, så varför lägga energi på de?! Iaf, jag känkte berätta lite om min resa. Det var varit ett spännande äventyr, verkligen! Jag åkte ifrån jönköping tidigt i måndags. Väl nere i Borås kom min kära morbror och mötte upp mig, sedan bar det av mot Borås Arena och if Elfsborg. Där jag blev bemött utav en massa härliga människor uppe på kansliet. Jag fick träffa a-lagstränare, U-lags tränare, pojklagstränare, ekomomiansvarig, föredettta spelare Mathias Svensson och en rad andra männsikor som jobbar med allt vad IF elfsborg står för. Jag fick ett skrivbord där att sitta vid och sedan gick jag rund och såg på vad alla gjorde och lite. Sen skulle a-laget träna så gick iväg för att titta på dem. Shit, måste säga att de var en "Liten" skillnad fårn våra träningar tjejer!! Men fan va kul det är att se ett så bra lag lira .. Sedan var de dags för lunch vi åt på någon restaurange åh jag fick veta att såhär var de varje dag, kan ni tänka er? Äta ute varje dag.. Kanske kul som jag i ett par dagar men fy inte varje dag. sedan var de tillbaka, jag fick ett arbeta att hjälpa till med lite översättning på några ajax-övningar! Dag 1, slut! Efter de gick jag på stan en liten sväng och sedan hem till Peter och käkade god hemlagad mat! 

Dag 2 (Matchdags)
Detta var nog den dagen jag sett fram emot mest, förstår ni. Elfsborg-Trelleborg llive. Kulkul tycker jag! Jag fick vara med och hjälpa sissi lite, en störtskön tjej som hade hand om alla sponsorer media och sånt. Jag fick följa med upp på våningen mellan de 2 olika läktarna där jag aldrig varit förut, måste säga att jag blev ganska chockad. Det var hur stort som helst, åh snyggt. fanns pubb, café för allt mediafolk, rum sponsorerna kunde boka och käka mat på samtidigt som de såg matchen och massa sånt. så Jag hjälpte till att duka och lite sånt. en annan hade ju eget passerkort, stålt måste jag säga!  sedan var de matchstart, det var en toppenstämmning. jag intog min plats och såg matchen. Åh inte nog av allt detta, det blev en skitkul match också, åh en massa mål, skitkul! 4-1  elfsborg. Sedan väntade jag oh linda på peter, vi stod och lyssnade på spelarna när de blev intevjuade och sånt. Sedan fick jag ta ihand med johan Wiland, Stefan Ischizaki, Martin Andersson,Anders Svensson. Det var fränt! Bra slut på den dagen måste jag säga.

Dag 3
Blev ganska lugn, jag hjälpte de som behövde hjälp på kansliet och så, sen var jag borta och kollade på träningen, ett lugnt återhämtningspass med styrketräning efter. Sedan lite senare på dagen fick jag gå ner och se omklädningsrummen. Jag säger bara att skulle vi haft ett sådant omklädningsrum och allt som fanns där, hade jag flyttat dit! Utan funderingar. Det var de snyggaste jag sett. Alla spelare hade typ 5 fotbollskor var och de slipper tvätta kläderna själva. Lyx! sedan bjöd jag på tårta och grejer som tack för att jag fått vara med, då som tack tog peter fram en matchtröja som var signerad med alla autografer, nu är jag glad måste jag säga, Den ska få en plats på väggen! sedan på kvällen shopapde jag lite till och sedan var det time för att åka hem.

Det var ett par toppendagar som jag aldrig kommer glömma, jag är så glad att jag fick chansen, tack till alla på IF elfsborg! 
Libb, nästa gång lovar jag att ta med dig :)

lite bilder delar jag självklart också med mig: 

 
 
 
 
 


  
Min sjukt fina matchtröja med autografterna

  

Det blev lite shopping också såklart!

ps. linn hälsar!

Kommentarer
Postat av: libbe

låter underbaart linah, fan va tufft :o :D

2008-10-24 @ 15:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0