helgen och lite till .

heeej snyggingar!

Hemma och tillbaka till internet, härligt!
Har varit i huskvarna hela helgen, toppen helg måste jag säga, inte mycket att klaga på där kan jag lova. 
mys,fotboll,vänner,skratt,shopping,godis,film,buss,pizza..... är bara en liten del av helgens ingredienser. Här kommer resten,

Fredag: 
Lugn och städad hemma i Ödeshög med familjen tät intill, var längesedan vi umgicks, trevligt på många plan. Det blev mys framför tv:n efter en lång och god måltid som bestod utav Grillat kött, klyftpotatis och bearnasesås, mums!

Lördag:
Upp tidigt och packade för skulle ju till Huskvarna, mamma och pappa skulle köra mig till gränna där jag skulle ta bussen, för det går ju inga bussar från Ödeshög på helgerna, DÅLIGT vill jag bara tillägga! Väl på bussen träffade jag Mathilda-bus och hennes gränna kompisar, så det blev ingen tidningsläsning som planerat utan det fanns mycket trevligt att snacka, som vanligt! Sedan hoppade jag av i huskvarna och bytte väska i min lägenhet och packade för skulle ju till Linn och umgås lite i helgen. Sen blev det brottom till bussen, slängde i grejerna i väskan och hoppades på att få mä fotbollsgrejerna också. Men när jag kom fram visade det sig att jag kollat fel, det var ju lördag inte måndag-fredag. så där fick jag sitta och vänta, typiskt mig! Sen drog jag in till stan iaf och träffade min lilla blondie som jobbade på sibylla. Där man fick lite käk, men hon slutade inte försen fyra så jag gick och shoppade lite tills hon slutade. Sen var det dags för atlantis och en dusch. Där smög vi oss in som ingenting, och snodde deras duschar, de stackarna som trodde vi skulle sola, attans så fel man kan ha, tsss! Jag som inte hade en aning om att man kunde göra så, men linn är en riktig gangster, åh alltid lär man sig något nytt. Sen blev det tåg till lilla vackra Vaggeryd och linns pappa, härlig man de dära! Egentligen skulle vi ju på årets fest, men vi bestämde oss för att vara duktiga och ladda inför morgondagens match på ett bättre sätt genom godig, film och hårfärgning. Om jag får säga det själv tror jag ingen fest i världen slog våran mysiga hemmakväll! Filmen "ond aning" var väl kanske ingen höjdare men det fanns mycket annat. Vi hoppade studsmatta med linns lillasyster, jag färjade håret på linn så hon trodde det skulle falla av, men snyggt blev de till slut, åh vad jag vet har det inte fallit av än. Cyklade gjorde vi mää, herregud, vilken åktur, hade kramp i både magmusklerna och käken, det är väl inte de musklerna man borde jobba med när man cyklar eller? ajja, köpte mjölk för 9 kr och betalade med kortet .. kallar jag klass! sen får vi ju inte gjömma linns fantastiska skämt xD

Utanför krogen
Varför har negrer platta näsor?
Stopp här kommer inte du in, säger vakten och sätter upp handen.
Varför har negrer krulligt hår?
Hur ska jag nu komma in? tänker negern fundersamt och skruvar pekfingret i håret.
Varför har negrer så stora näsborrar?
Jasså, du kom in endå! säger vakten och drar ut nergern med två fingrar i näsborrarna.


Den där damen kan sina skämt ska ni veta, hon började med slutet och försa sig men till slut fick hon till det :)
Tror jag fått med det mesta utav den dagen, vill ju inte gå in på förmycket detaljer! Ni skulle endå bara bli så avundsjuka.
 måste bara säga en sak till, Linn du är så jävla goo, my little solemate!

 
 
Söndag:
Klockan ringde vid 10 och Lina hade vaknat redan vid 8 och varit hur pigg som helst, medan miss Heimdal låg var inne i sin skönhets sömn, och för er som inte vet, ett litet tips bara. stör henne inte, för då blir de kalabalik. Hon behöver 10 timmars sömn per natt, viktigt för fröken. Så lina var pigg men inte linn, så jag fixade iordning lite, packade ihop mina saker och så, sen var det frukost, gott! med gröt och grejer (förebyggande syfte) inför matchen, egentligen är inte gröt min speciallitet men ajja, det slank ner. Sedan kom Jackie och hämtade oss i sin (röda) blå bil, och vi var påväg till vapenvallen. I bilen planerade vi nästa helgs händelser och hade inte den minsta tanke på match.
Men nere på vapenvallen och i bussen på väg till mariannelund var det andra grejer, Matchen närmade sig och alla var taggade.
Första halvlek blev visserligen mållös, i spöregnet men i andra visade vi att vi var det bättre laget och gjorde 1-0, skönt! Vi var det bättre laget under hela matchen och spelade riktigt bra, men endå räckte det inte, i de sista minutrarna lyckas  de peta in ett retligt 1-1 mål, som även står sig matchen ut. lite bittert men så kan det vara.
Väl hemma igen, var jag jättehungrig så libb,marre,hanna, jag och dorin gick ner till "rosens pärla" och slängde i oss en pizza, inte bara det utan det bjöds på en hel del annat också men det kanske vi inte ska gå in på eller va säger du libbe? Sedan gick alla hem och jag packade upp lite, sen kom simon och vi kollade en film och snackade lite, kul har inte träffats på länge.
Lyckad helg helt klart!

   
"Fotboll så mycket mer än bara en sport"

Måndag+Tisdag:
Inget fel på dom heller, måndagen börjar med ett sms från josse som erbjuder mig att käka frukost hos henne, åh bara umgås, ett sånt erbjudande tackar man ju inte bara nej till sådär. Självklart, så det blev en underbar start på dagen! Sedan umgås jag med henne hela dagen, vi kollar film och lagar tacos, springer efter bussen, träffar melinda, skrattar och massor där till. Helmysig dag, Josse du är min nummer ett!
tisdag, idag! Blev det upp och en härlig dusch sen iväg till A6 och uträtta lite ärenden, skulle köpa något fint till pappa som fyller på torsdag och även fröken olsson som fyller den 13:e. Blev iaf. en parfym till pappa, men hittade inget till hanna så får väl se vad det blir, måste fundera lite till tror jag, ska komma på något riktigt bra den här gången. Sen blev det ju dom vanligt en hel del annat också, som
* hood tröja från bikbok
* svarta jeans från sisters
* spetsbh från lindex
* linne från MQ
där rök sommarjobbs pengarna!
Sen hem och städa lägenheten lite, tvätta och ner till träningen som fick skit idag, inget som riktigt fungerade. Men så kan de vara ibland, fick iaf lite beröm utav idde, Tack, behövdes en dag som denna när man känner att inget annat fungerar. Löpning på slutet också, pjuu jobbigt. Men libbe kan man ju tro kan springa mil den tjejen, beundrar henne, vilken kapasitet, goo girl!
sen åkte jag med mathildas trevliga mamma till gränna där pappa kom och hämtade mig. Det var allt! haha..

Nu har jag väl endå gått för långt, om ni ens orkat läsa hit, eller har ni somnat?! 
ajja blir inte mer härifrån idag iaf. 
Puss&Kram ska sova lite nu, upp och jobba i morgon! 

 

Kommentarer
Postat av: Linn

min bild på dig var TIOTUSEN gånger finare än den du har på miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig.



nu är jag upprörd, så jag har inget att skriva om helgen.. hm. okej då.. ;) du är en fin vän. jättefin :)<3

2008-08-07 @ 09:56:59
URL: http://linnheimdal.blogg.se/
Postat av: libbe

fast lina, du är precis lika bra.

Tsm kan vi bli stora om vi fortsätter träna <3

nu tycker jag att du börjar komma tbx och

har utvecklats sen skadan, det kommer gå skit

bra för dig, <3<3

2008-08-07 @ 13:09:48
URL: http://libbejashari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0